Richard Woods és Sebastian Wrong új kollekciója becsapja a nézőket - a fotók pont olyanok, mintha csak a látványterveket néznénk. Képzelt rajzfilmből lopott bútorokat mutattak be Rotterdamban.
Richard Woods és Sebastian Wrong új kollekciója becsapja a nézőket - a fotók pont olyanok, mintha csak a látványterveket néznénk. Képzelt rajzfilmből lopott bútorokat mutattak be Rotterdamban.
Magának tervezte, mézeskalácsháznak hívják a szomszédok. Lehet, hogy a cipésznek lyukas a cipője, de az építészek háza szinte soha nem okoz csalódást - Laura Dewe Mathews sem próbált senkinek megfelelni, és elég bátran rajzolt saját magának.
Fotó: Andrew Meredith
Az Oxford Street legnagyobb forgalmát bonyolító Selfridges üzletház úgy tűnik, saját gyökereit és identitását keresi, a BBC-n pár hete indult Mr. Selfridge tévésorozattal párhuzamosan most itt a Silence Room, amely szintén az alapítás éveihez nyúlik vissza.
Fotók: Mudra László [origo], galériáért kattints a képre
Az esküvők sokaknak félismeretlen rokonok kínos lerészegedését, szívalakú lufikat és ehetetlen tortákat jelentenek, holott létezik egy egészen más megközelítés is, távol a kulcsra kész giccslakodalmak világától. A Mimi Events elsősorban vintage esküvők szervezésével foglalkozik, ami itthon viszonylag új műfajnak számít. Hétvégén még tart a pop up szalonja Halász Éva esküvői ruha showroomjában. Elmentünk és magyar divattervezők esküvői ruháit próbálgattuk.
Nem meglepő, hogy Jade Jagger elképesztően zsonglőrködik a színekkel, Andy Warhol tanította színezni - Mick Jagger lánya ugyanis sokat unatkozott a Factoryben, óvodásként. Warhol imádta a kislányt, híres mondata, miszerint ő nagyon bírja Micket és Biancát, de valójában Jade pörög az ő fordulatszámán, jót tett a kis Jagger karrierjének. Nem mintha nagyon rá lenne szorulva, rég láttunk olyan ösztönös, mégis hiperintelligens teret, mint amilyen legfrissebb munkája, a mumbai-i Lodha Fiorenza Residence.
Gombold újra! 2012 - fotó: Mudra László [origo]
A Design Terminál harmadik alkalommal hirdette meg a Gombold újra! pályázatot. Most azonban cseh, lengyel, szlovák és magyar kulturális értékek által ihletett pályamunkákat vár.
Úgy gubbaszt a Design Terminálban az Olasz géniusz 150 éve című kiállítás, mintha a vendéglátók megfeledkeztek volna a kedves olasz vendégről, aki hiába vár a reptéren, nem ment ki érte senki. Eltévedt technikatörténeti átutazókiállítás az egykori buszpályaudvar várócsarnokában.
Tévhit, hogy a divatiparban félévvel kell előre gondolkodni. Igaz, hogy mi a nemzetközi divatheteken mindig féléves csúszással láthatjuk a kollekciókat, de ez a felhajtás szinte csak a sajtónak szól, a buyerek addigra már régen eldöntötték, mivel fogják megtölteni az aktuális szezonban a boltokat. Senki ne lepődjön meg tehát, hogy a párizsi Who's Next vásárra a magyar tervezők 2013/2014-es téli kollekciójukkal készültek. Hír volt a napokban a magyar csapat sikere, de hogy értsük, mit jelent ez pontosan, megkérdeztük mind az öt tervezőt, hogy mit vittek, és mit hoztak haza a vásárból.
Sruli Recht izlandi divattervező legújabb alkotásával nagy vitát kavart. A Forget Me Knot egy gyűrű, amit 350 000 euroért árultak - egy gyűrű, amelynek alapanyaga a saját hasából műtéti úton eltávolított száztízszer tíz milliméteres bőrdarab 24 karátos aranyra feszítve. Nem ez az első eset, amikor a tervezők szándékosan messzire mennek, hogy a maguk módján nézzenek szembe a mulandósággal.
Abodi Dóra valamiben biztos toronymagasan vezeti listát a magyar divattervezők között: ő tudja a legrövidebb idő alatt a legtöbb ötletet felmutatni. Az ötlettengerben nagyon sok jó gondolatot, finom megközelítést fedezhetünk fel - viszont a mennyiségből fakadóan sajnos törvényszerű, hogy néhány dolog félremegy. A párizsi divathéten bemutatkozott Abodi Dóra tavaszi-nyári kollekciója.