Fotó:Glódi Balázs
Idén második alkalommal rendezték meg a nemzetközi divateseményekhez hasonlóan féléves előretekintéshez időzített Fashion Week Budapestet: hat magyar tervező szűrőjén át lehetett a jövő tavasz-nyári divattal ismerkedni.
Fotó:Glódi Balázs
Idén második alkalommal rendezték meg a nemzetközi divateseményekhez hasonlóan féléves előretekintéshez időzített Fashion Week Budapestet: hat magyar tervező szűrőjén át lehetett a jövő tavasz-nyári divattal ismerkedni.
Fotó: Hencz Péter
Sándor Szandra a London College of Fashionban tanult divattervezést, majd hazajött és megalapította saját márkáját, a Nanushkát. Jelenleg a világ 150 üzletében kaphatók ruhái, vásárlói túlnyomó többsége külföldi. Korábban Cate Blanchettet akarta kampányarcnak, de már Rooney Marára van rákattanva. Oszkó Péter cége tavaly tavasszal jelentette be, hogy 360 millió forintot fektet a divatcégbe.
Sándor Szandra szerint a magyar nők nem vizsálják felül a nemzetközi trendeket és néha egy divattervező is tanácstalanul áll a ruhásszekrény előtt. Emellett aktuális kollekciójáról, a hollywoodi sztároknak küldött ajándékcsomagokról, illetve arról beszélgettünk, mi mindenen változtatott a tőkebevonás.
A Tony&Guy Fashion Week Budapest ma minden szempontból a legérdekesebb magyar divatesemény - igaz, nincs jelentős verseny, tehát pozíciót szerezni nem volt olyan nehéz. A szombati bemutatón a helyszín (Palazzo Dorottya), a modellek, a rendezés: minden kellemesen terelt minket affelé, hogy tényleg a ruhákra figyeljünk - igaz, a bemutatók kétórás tagolása kissé fárasztóvá tette a napot, de ennyit igazán megér, hogy minden show-hoz új haj és smink készüljön segítve az egyes kollekciók karakterének befogadását.
A Tony&Guy Fashion Week Budapest szakmai rendezvény - ennek megfelelően a félévvel későbbi, őszi-téli sorozatok vonultak a kifutón - mindez az első igazán tavaszi hétvégén.
Fotók: Hajdú D. András [origo]