Gombold újra! 2012 - fotó: Mudra László [origo]
A Design Terminál harmadik alkalommal hirdette meg a Gombold újra! pályázatot. Most azonban cseh, lengyel, szlovák és magyar kulturális értékek által ihletett pályamunkákat vár.
Gombold újra! 2012 - fotó: Mudra László [origo]
A Design Terminál harmadik alkalommal hirdette meg a Gombold újra! pályázatot. Most azonban cseh, lengyel, szlovák és magyar kulturális értékek által ihletett pályamunkákat vár.
Úgy gubbaszt a Design Terminálban az Olasz géniusz 150 éve című kiállítás, mintha a vendéglátók megfeledkeztek volna a kedves olasz vendégről, aki hiába vár a reptéren, nem ment ki érte senki. Eltévedt technikatörténeti átutazókiállítás az egykori buszpályaudvar várócsarnokában.
A Designers in Residence című kiállítássorozat a londoni Design Museum termeit évről-évre négy pályakezdő tervezőnek engedi át, a 2012-ben négy hónapig futó program 10 font értékű előállítási keretet állapított meg a tervezőknek tárgyanként.
Bátor kísérletbe fogtunk: vajon el lehet intézni a karácsonyi ajándékvásárlást anélkül, hogy betegyük a lábunkat olyan helyekre, ahol mindenki az életéért harcol, miközben ezredszerre hallgatjuk, hogy "Last christmas I gave you my heart"? Vörösmarty tér és plázák kizárva - és közben fontos szempont volt, hogy lehetőleg magyar tervezők termékeit válasszuk, és ne költsünk többet a kelleténél.
Budapest épphogy túlélte a tükörjeget, amikor a világ másik felén elkezdődött az örökké napfényes designfesztivál, a Design Miami. De nem csak a nyáriasság vonzó benne, ez az egyik legérdekesebb seregszemle a designhetek sorában. Kiválasztottunk az öt kedvenc projektet!
Nagyon távolról kell nézni Közép-Európa elmúlt 20 + 50 évének designteljesítményét ahhoz, hogy igazán világossá váljanak a nagy regionális összefüggések. Izrael designszentélye, a Holon Design Museum vállalta fel azt a nagy feladatot, hogy összerendezzen egy grandiózus válogatást tíz közép-európai ország kortárs designtermésének legjavából. Virtuális tárlatvezetés.
Ron Arad Tel Avivtól néhány perc autózásra fekvő Holon Design Museuma a világ egyik legjobban sikerült múzeumépülete. A Holon szuperkertvárosi hangulatába ufóként leereszkedő, izzó narancs-vörös szalagokból font objektumot bejárni valódi design-zarándoklat. Aki elveszette hitét a tárgykultúra erejében, itt biztosan visszanyeri - a helyszín tehát arra is tökéletes, hogy ráhangolódjunk a design nagy összefüggéseire.
Az angolszász hagyományokban gazdagon ápolt Halloween napja az ételipari termékek merchandise ünnepe, az igazi, vérbő gusztustalankodás azonban az olyan hölgyekre marad, mint a londoni Miss Cakehead. A food design rendezvényeiről elhíresült kurátor 2010 óta saját, ocsmányságokra szakosodott édességbolttal büszkélkedhet, ahol mindent szabad, ami belülről jön: életnagyságú, anatómiai pontossággal előállított marcipánszervek, málnás trutymóba fullasztott cukoröntvények, döbbenetesen élethű, piskóta alapú belsőségek.
Egy tervező számára a Swarovski-megbízás egyet jelent az ördögi paktummal, a londoni Digital Crystal kiállítás célja azonban, hogy visszaszerezze a megalomán cég becsületét. Megnéztük, hogy sikerül-e neki.
Yves Behar Amplify-lámpái egyetlen kristályszem erejével játszanak
Nem csak a budapesti design hetet szőtték idén a lassulás filozófiája köré, hanem a pekingit is. Nem mondhatjuk, hogy a magyar fővárosban nincs értelme slow mozgalmakról beszélni, de egy olyan országban, ahol épp most tervezik megépíteni a világ legmagasabb felhőkarcolóját hét hónap alatt, kicsit mást jelent a hajtás - érthető, hogy a felelősen gondolkodók be akarják húzni a fékeket. Peking dimenziói szinte felfoghatatlanok, a kínai design hét is grandiózus esemény, de azért megkíséreltük kiválasztani az öt legizgalmasabb projektet.
Fotók: Szabó Balázs [origo]
A Marie Claire Fashion Days a maroknyi értékelhető hazai divatesemény egyike, ha nem az egyetlen, amely a budapesti divathét hiányából fakadó űrt igyekszik valahogy betölteni. Ugyanakkor távol marad a nagy fashion weekek ritmusától, szokásrendjétől, közönségétől. Kis magyar zárvány, de szépen kirajzolja az aktuális körvonalakat. Most például jól megmutatta, hogy kicsit rosszkedvű a Use-zal induló nagy generáció, a hazai divat ősrobbanás óta eltelt nagyjából öt évben a lendület is alább hagyott. A Use mellett legnagyobb névként értékelt Je suis belle-t például hiába vártuk, el sem hozta téli kollekcióját a show-ra. De láthatóan a szorosan mögöttük álló fiatal tervezőgeneráció is kezdi unni magát, rengeteg az önismétlés, a jól begyakorolt megoldásokra áll az alkotók keze, nagyon meglepő fordulatot a tíz nagy tervező szekciójában nem láttunk. Azért voltak érdekes pillanatok, ezeket szorgalmasan lejegyzeteltük. Az elfogulatlanság jegyében kétféle véleményt mutatunk.