A héten zajlik a milánói szalon, ami továbbra is tartja magát a világ legrangosabb designeseményei közt, tehát óriási a verseny a cégek közt, hogy valami olyasmivel rukkoljanak elő, ami a nagy forgatagban hírértékkel bírhat. A BMW-nek is utóbbi lehetett a célja. 

A legtöbb autógyártó számára fontos, hogy a designszcénában is megfelelő pozíciót szerezzen, gondoljunk csak a divatheteket szpozoráló Mercedes Benzre, illetve a számtalan konceptautóra, amelyek amellett, hogy marketingfogásnak számítanak, erős trendmeghatározó erővel is bírnak - hiszen általában neves designereket kérnek fel a cégek. 

A BMW idén élő designklasszikusokkal, a Bouroullec fivérekkel dolgozott együtt, hogy kitaláljanak valamit a milánói szalonra. A tervezőpáros ezúttal nem konceptautóval állt elő, hanem egy hatalmas, látványos, vélhetően nagyon drága installációval, amelynek címe Quiet Motion, azaz halk mozgás.

Az óriási, körhintára emlékeztető emelvények lassú mozgásban vannak, a címből arra következtetek, hogy sem morgás, sem surrogás, sem nyikorgás nem kíséri ezt a folyamatot. Az asszociáció a környezettudatos, elektromos autók hangtalansága - ami valóban a felhasználó egyik legelső wow-élménye, amikor beleül egy ilyen néma járműbe. 

Az installáció fő inspirációja a csendes mozgáson túl a pehelykönnyű szerkezetek, az áttetszőség - mint a jövőautók meghatározó tulajdonságai, valamint a csendesen szemlélődő utazásélményt igyekeztek bezárni a gigantikus, mozgó szoborba. De azon túl, hogy az installáció kissé didaktikusra sikerült, nem mond semmi újat sem a márkával, sem úgy általában az autódesignnal kapcsolatban. 

Röviden egy nagy lufiról van szó, amire elköltöttek egy rakás pénzt.