Vasárnapra virradó éjjel meggyilkolták Király Tamást, a rendőrség ismeretlen tettes ellen nyomoz, írja a hvg.hu. Király Tamás nem divattervező volt, sokkal inkább divatszobrász, performanszművész.
A nyolcvanas évek nagy generációjának tagja, Bachman Gábor vagy ef Zámbó István jelentőségéhez lehet mérni az övét.
"Király lerombolja az agy és a társadalmi rendszerek előre kitalált fiókjait […] »Királyizmus«; ezt találtam ki számára, hogy így próbáljam munkái pionír jellegét egy szóval meghatározni” - írja a tervezőről Bachman.
Király az avantgard szóval jellemezte magát a legszívesebben - de valójában posztmodern figura volt, aki a szigorú mértani formákból, a konstruktivizmusból indult ki, majd lebontotta azt.
Mindvégig ez a dekonstrukció maradt a stílusának fő mozgatórugója. Gótikusan összetett, giccsbehajló, mozgásban lévő, színpadias jó és rossz értelemben egyaránt.
A nyolcvanas-kilenvenes években sikert sikerre halmozott, egy alkalommal közösen mutatták be a ruháit Vivienne Westwooddal, írt róla a Vogue, az iD, portréfilmet készített róla a BBC.
Minden ruháját kézzel készítették - a darabok valójában testet öltött látomások. Bemutatóin nagyjából soha nem fordult elő, hogy a modellek csak úgy végigsétáltak volna a kifutón, mindig kitalált valami színpadias gesztust, apró performanszt.
A közelmúltban legnagyobb sikere a 2011-es Fashion Video Festivalra készített divatvideó, amely második helyezést ért el.