A világgazdaság és az autóipar mélyrepülését szépen feledteti a luxusba vetett határtalan hit ragyogása. A vasárnap végetérő Genfi Autószalon szuperautó-gyártói idén kisokos trükköket mutattak. Összegyűjtöttük a tíz legizgalmasabb újdonságot!

Az autótervezést az erős piacnak való megfelelés olyan koncentrált designeri csapatmunkává teszi, ami talán egyik másik ágazatra sem jellemző. A McLaren, a Ferrari és a Lamborghini versengése mindig a leghangosabb - a többi gyártó összesen sem kap annyi figyelmet, mint ezek hárman. 

Nem kell Genfig elmenni, hogy tudjuk, az elektromos meghajtás beszivárgott a mainstreambe, néma autók már a Szent István park körül is lopakodnak - halálra rémítve minden utcai járókelőt, aki megszokásból a fülére hagyatkozik.

Az elektromos autók technológiai finomítgatásáról idén a kütyüzésre terelődött a hangsúly, pontosabban az autós internethasználatra. 

1. Bentley Flying Spur

Kedves szörnyeteg az újgenerációs Flying Spur, ezerszer jobban sikerült elődjénél. Szép kontrasztot alkotnak a szupertradicionális fa és bőr felületek és a végletekig okosított hálózati alkalmazások. 

2. McLaren P1

Csak 375 példányt gyártanak az új hibrid McLarenből - de talán jobb is így, hiszen olyan szupersebességre képes, ami egyetlen ország autóútjain sem megengedett. Itt a technológia legyőzte az eleganciát: de a végletekig gömbölyített sportautó a Ferrari méltó kihívója. 

3. Ferrari LaFerrari

A neve nem éppen felhasználóbarát, de megbízhatóan hozza, ami a luxusautó piac élmezőnyében elvárható. Szintén hibrid, és szintén szigorúan limitált. Hatalmas médifigyelem övezte a régi korok valósággá vált jövőautóját. 

4. Morgan Plus 2

Az egyik legszebben prezentált újdonság a brit Morgan friss modellje: galambszürke karosszéria, a barna legmenőbb árnyalatában pompázó ülések, időtlen, vagy inkább múltba révedően romantikus formák - ráadásul még egy kerékpártartóval is büszkélkedhet. Bár kétlem, hogy bárki ott merné hagyni egy a P+R parkolóban.

5. Spyker B6 Venator: 

A Spyker mindig is a kevesebb több elvén készített autót, és most is lenyűgözően mértéktartó. A forma nem szakad bele, hogy elbírja a szörnyen divatos anyagok halmozását. Finom, átgondolt és ezzel távoltartja magától a szuperautókat gyakran fenyegető giccset.

6. Alfa Romeo 4C

A 4C a bajba jutott Alfa Romeo nagy visszatérése lehet - egyben emlékezés az olasz gyártó nagyszerű sporthagyományaira, hiszen a C-re végződő betűszavak az ’30-as években nagyteljesítményűnek számító sportautókat jelöltek. Megragad kedves macskatekintete, de nagy kár a kínos műanyag elemekért. 

7. Volkswagen XL1

A tiszta, könnycsepp alakú karosszéria a kiállítás egyik legokosabb autóját rejti. Technológiai bravúrok sora jellemzi ezt a remek kis elektromos autót - amiből egyelőre csak 250-et gyárt a Volkswagen, mert speciális szervizre lesz szükség hozzá - ez már nemcsak koncept, hanem gyártásra kész jövőautó. 

8. Pininfarina Sergio

A Sergio egy klasszikus Ferrari-modell előtt tisztelegve idézi a régmúlt idők autószalonjainak hangulatát. A vörös és az arany párosításával egy csipetnyi hetvenes évek és sok apró meglepetés jellemzi.  

9. Fornasari Gigi

Gigi nagyon megosztó személyiség. Valaki a flúgos futamok egyes versenyzőit képzeli bele, valaki hatalmas potenciált lát benne - mint a retro sportautók egyik legkülönlegesebb modelljében. Egyelőre nem készült el, de minket máris megnyert magának lágy formáival - érdemes figyelni a dimbes-dombos, osztott tetőt.

10. Toyota i-Road Concept

Nem igazán tudja eldönteni magáról, hogy motor vagy autó - leginkább egy tuktukra hajaz a Toyota izgalmas felvetése. A háromkerekű kisautó azt súgja, nem a Smart lesz örökké a gördülékeny városi parkolás szupersztárja.