Sötét, nyirkos, kicsit squatos teret képzeltem, ehhez képest nagyvonalú, világos termek vártak, rend és tisztaság.  Megnyitott a Heinrich Alkotói Szint, hét különféle méretű tervezői műhellyel és a hősi magyar sörforradalmat bonyolító Főzdefeszt főhadiszállásával. 

Az Iparművészeti Múzeummal néz farkasszemet a Heinrich udvar épülete, amelynek a második szintjét felparcellázták, hogy bérbe adhassák fiatal alkotóknak, akik a műhelymunka mellett nyitott showroomként, kiállítótérként is használhatják a teret, amely ennek a célnak meg is felel. Csak a - kicsit hipszterbranding, kicsit Marlboro - logóval nem tudtam mit kezdeni. 

A csapat nagyon vegyes, grafikusokat, divattervezőket, fémműves tervezőket is találtunk a Heinrich Alkotói Szinten. A megnyitó estén a hely gyújtópontja Perger Zsófia grafikus kiállítása volt, ami viszont tömegben nem érvényesült annyira, vissza kell mennünk egy csendesebb napon. 

Ide helyezte a székhelyét a Daige is - amely annyira fiatal márka, hogy eddig még csak egyetlen kollekciót láttunk tőlük, de az igéretes páros ezúttal sem okozott csalódást, sikerült úgy installálni a különféle fehér felületekből és színes printelt anyagokból építkező sorozatot, hogy a nézőnek tényleg kedve legyen mindent közelebbről megnézni.

Az ékszertervezők közül Neuzer Zsófiára vagyunk a legkíváncsibbak. Az fémművesek legfrissebb generációjának tagjától már láttunk néhány nagyon jó ötletet, mint például a cipőfűzőbe illeszthető ékszer - de ezúttal nagyon titokzatosra vette, nem mutatott semmit, jövőbeli munkaasztalát felavatva becsomagolta kartonpapírba, és felrajzolta rá kedvenc szerszámait. 

Neuzer Zsófiával egy teremben alkot Hegedűs Anna a - véletlenül sem "Piroschka", vagy "Piroska", hanem így nanushkásan - Piroshka brand alapítója. A magyar származású lány egy éve költözött Budapestre, eddig Berlinben élt, és milyen meglepő, a magyar népviseletek inspirálják darabjait. Nekem egy kicsit felszínes és érzelgős ez a világ, például ahhoz képest, amit a Gombold újra! pályázat egyes jelöltjei mutattak fel, például Farkas Anett, aki Makovecz házak mintájára készített falemezes ruhákat.  

Azt viszont el kell ismerni, hogy a kékfestős, mézeskalácsos, magyarosch mesevilágot profin tálalta Hegedűs Anna, és nagyon reméljük, hogy az évek múlásával egyre összetettebb és reflexívebb lesz a viszonya a magyar folklórral, kíváncsian várjuk a fejlődést.