Az utóbbi hetek egyik legszórakoztatóbb designhíre, hogy a SPAR hűségpontjait újabban két Alessi konyhai szett elemeire válthatjuk be. A csúcsminőségú olasz designnak meghirdetett felszerelések egyike Ettore Sottsass Nuovo Milano néven, először 1987-ben megjelent étkészlete, a másik Toyo Ito KU porcelán tányérsorozata. Utóbbi nagyjából annyira olasz, mint a mini mozzarella, ráadásul a legjobb darabjaira nem érvényesek az értékes kuponok.

Az olasz, 1921-es alapítású Alessi konyhai eszközöket gyártó cég, a szélesebb közönségnek főként posztmodern formaterveiről ismert, nem csak olaszokkal dolgozott. A '80-as évektől kezdődően a sztártervező korszak egyik leglelkesebb evangelistája, például a sokszorosan megalázott, mégis iszonyúan népszerű Philippe Starck citromfacsaró is az Alessi megrendelésére készült. (Jó popszereplőhöz híven Starck egy jellemző mesét is kerített a tárgy tervezése köré, és a facsaró testfelépítését egy tintahalas ebéddel magyarázza.) 

A hűségpontokkal kedvezményesen árult tányérszett, bár alkalmazkodik a gyár sztenderjeihez, de legfeljebb annyira olasz, mint a kampányban jelentősen tálalt hangulatfokozó mini mozzarellák és koktélparadicsomok. Toyo Ito japán származású építész, aki a gyár "Tea & coffee towers" programján belül tervezte meg a gyönyörű profilú tálakat. A kollekció legjobb elemeit, az antropomorf füles bögréket viszont pont nem tudjuk az összekuporgatott pontokkal megvásárolni, az már olasz design mértékkel mérve is sok volt az áruháznak. 

Ettore Sottsassnál viszont tényleg nehezen találunk olaszabb tervezőt. A Nuovo Milano sorozattal olyan sima és letisztult étkészletet akart kikísérletezni, ami a kavicsra emlékeztet, erre a gyár és a tervező éveken át készültek.

A SPAR Magyarország Facebook oldalának tanúsága szerint viszonylag alacsony az ellenállás a vásárlókban az olasz designnal szemben, de ha valaki nem csak a pontokat akarja elverni, az máshonnan is hozzájuthat a termékekhez.  

Kép: Alessi.com