Paola Petrobelli alig 40 kilométerre nőtt fel a Muranótól: ezek után lehet molekurális biológusként működni, professzionális motorversenyzőként sikereket elérni, de a benne élő Ettore Sottsass kis késéssel így is megkerült.

A ’90-es években kezdett üvegtervezőként dolgozni, ekkor kísérletezett ki egy olyan szigorú formarendszert, amely talán a csipesszel megnyújtott üvegolvadék lovacskás formáira adott válasz, talán egy olyan rendszer, ami visszatérő elemek segítségével irányítja rá a figyelmet az üveg egyes minőségeire. Petrobelli az üvegből építkezik, színes geometriai testeket pakol egymásra, cukros naranccsal kombinált Vespa-kékek kerülnek elő az olasz formatervezés tudatalattijából.

A londoni Libby Sellers galériában látható 24 című tárlatán szintén ezek a nyársra húzott formák mutatkoznak be, az a huszennégyféleképpen variálható modul melyek itt lámpákat alkotnak.

Fotó: Gideon Hart

Petrobelli nem mutat sok újdonságot a muranói hagyományokban, egyvalamiért viszont kimondottan hálásak lehetünk neki: Ettore Sottsass sokszor figyelmen kívül hagyott üvegműveinek gyűjteményét lapozhatjuk át újra a galéria félreeső terében.

Volt korábban egy rendkívül izgalmas anyagunk megkötözött üvegekről, erre található.