A H&M kézben lévő COS segít nekünk megérteni, milyen egy statikailag működő ing. Az erőteljes skandináv hagyománnyal dolgozó COS megcsinálta a nyár legmenőbb ruhadarabját, az ing a Serpentine Gallery nyári pavilonjának hivatalos viselete.

A Serpentine Gallery nyári pavilonja évről-évre olyan nemzetközileg elismert építészeknek ad feladatot, akik az Egyesült Királyságban egyelőre nem jegyeznek épületet. A kávézóként is működtetett pavinolokat számos bírálat éri, kezdve azzal, hogy az építészet sztárgyárának legnyilvánvalóbb megmutatkozása, a Serpentine Gallerynek hatalmas forgalmat termelő építészeti bizsu.

Sokan elfelejtik azonban, hogy a londoni nyár egyik legalapvetőbb eleme a park, ahol a vízzel való értinkezést a szent őrülettel vizibicikliző népek jelentik. A londoni nyarat tehát valahol tölteni kell, amihez a Hyde Park szomszédságában évről-évre megújuló pavilon építészeti kompozíciókkal adja hozzá a magáét.

Ezt ismerte fel a svéd COS, és az idei pavilon japán tervezőjével, Sou Fujimotóval érzett rokonságán felpörögve egy égkék puplin inget tervezett. Építészeti hivatkozásoknak a divatban se szeri se száma, ezek közül vannak indokoltabbak, ahogy pédául Das Modellen is bemutatott NUBU kollekció. Igaz, hogy a Serpentine Shirt nem sok rokonságot mutat az épülettel, de mindenre van magyarázat: a kék puplin anyag kapásból a pavilon rácsos szerkezetén átütő ég kékje. Az ing tartása valóban statikailag ellenőrzött, az ejtésekkel játszó anyag eláll a felsőtesttől, és ezzel együtt igyekszik nem úgy viselkedni, mint egy sátor.

Az idei pavilont a japán Sou Fujimoto tervezte, a lakóházaiból ismert mászókás lépték itt is visszatér. A japán építész lakóépületeknél alkalmazott, teljesen traszparens, bemászható kockatereit lehet nem szeretni, viszont pavilonnak teljesen működőképes.